nissan primera p12
Nissan Primera 2,2 dCi kombi - Oči i vzadu
Zdroj: Motožurnál |
Možná to příznivce a znalce japonské automobilky Nissan překvapí, když si teď řekneme, že její aktuální model střední třídy s názvem Primera je na trhu už skoro tři roky. Stárnou nejen lidi, ale také auta. Přesto zásluhou futuristického designu primery tento vůz stále vypadá moderně a roky na něm nejsou znát. Navíc byl nedávno omlazen faceliftem. Jak se na něm změny projevily? Jak obstojí v našem testu? A co ukáže srovnání s konkurencí?
Redakce Motožurnálu vyzkoušela Nissan Primera kombi s naftovým motorem 2,2 dCi, s nímž stojí inovovaná verze 869 tisíc korun. Srovnávat ji budeme také s nedávno omlazeným Renaultem Laguna kombi, který s naftovým motorem se stejným objemem a vyšším výkonem stojí stejně. Třetím do party bude Peugeot 407 kombi s naftovým motorem 2,0 HDI a cenou o 40 tisíc nižší. Připomínám, že jde o základní ceny modelů s uvedenými motory bez ohledu na nejrůznější akce a zvýhodnění.
Zdroj: Motožurnál |
Co se týká designu Nissanu Primera, můžeme směle mluvit o opravdovém originálu. Tento vůz, který je v nabídce ve třech karosářských verzích - tedy kromě testovaného kombi také jako hatchback a sedan, si totiž jen těžko spletete s jiným autem. Kombinace výrazných zakulacených tvarů a hran se většinou lidem buď výrazně líbí nebo ji naopak jednoznačně zatratí. Karoserie se omlazovací změny příliš nedotkly, ty se týkají hlavně interiéru.
Také uvnitř primery počítejte s netradičním designem v podobě velkých plastových ploch a přístrojovou částí kompletně přesunutou na střed mezi řidiče a spolujezdce. Konkrétně budíky a kontrolky jsou v širokém, líbivém a přehledném panelu pod čelním sklem a tedy blíže zornému poli řidiče při pohledu na silnici. Panel s ovladači klimatizace, rádia a dalších funkcí vozu kombinovaný s barevnou obrazovkou, na které se ovládání zobrazuje, je poněkud složitý a pozornost řidiče naopak od jízdy odvádí. Koncepčně nejde o špatné řešení, ale bohužel ovládání vyžaduje příliš přepínání a mačkání, takže si na něj ani po týdenním testování nezvyknete.
Celkově je interiér primery kvalitně zpracovaný a podle mého názoru i dostatečně útulný. Určitě mu prospěly nové výplně dveří, výměna tvrdých plastů za měkké i použití hliníkových částí. Verze kombi nabízí zavazadlový prostor se základním objemem 465 litrů. Oba srovnávaní konkurenti jsou na tom v tomto bodě lépe. Laguna kombi má kufr větší o 10 litrů, Peugeot 407 kombi dokonce o 24 litrů.
Zdroj: Motožurnál |
Trumfem Nissanu Primera kombi je ve střední třídě nevídaná kamera na zadní části. Ta v kombinaci se zmíněnou barevnou obrazovkou na palubní desce výrazně usnadňuje parkování, které s dlouhými kombíky hlavně ve velkých městech nebývá zrovna snadné.
Kombi Nissan Primera 2,2 dCi je u nás nabízeno ve dvou úrovních výbavy nazvaných Acenta a Tekna. Už ta první levnější nabízí opravdu bohatý seznam prvků. Za zmínku stojí například 8 airbagů, elektronické systémy ABS a ESP, automatická klimatizace, palubní počítač, tempomat s ovládáním na volantu, vyhřívané přední sedačky i šestistupňová manuální převodovka.
Zdroj: Motožurnál |
Jízdní vlastnosti Nissanu Primera patří k lepšímu průměru ve třídě. Poměrně těžký vůz se sice v zatáčkách trochu víc naklání, přesto má jistý a čitelný podvozek. Ocenit určitě musíme přesné a snadné řazení šestistupňové manuální převodovky a dostatečně výkonné kotoučové brzdy na všech kolech. Vpředu navíc s chlazením. Možná by si primera zasloužila širší věnec kůží potaženého volantu pro komfortnější držení.
Srdcem testované primery kombi byl naftový motor 2,2 dCi z dílny automobilky
Komentáře
Přehled komentářů
coin
News
(Serzucx, 29. 5. 2023 2:15)